שחיין כתב:2. אני חושב שזה מה שהמקורות אומרים; כשעם ישראל מגיע לארץ ומיישב בה זה יוצר את הקדושה [בין אם זה ע"י כיבוש ובין עם זה ע"י חזקה].
הבעיה שאנחנו לא יודעים לקרוא את המקורות......
3. חידשת לי.
האם זה בגלל הפלטה?
כי לפי מיעוט זיכרוני, לפי הרמב"ם נוזל שבושל והתקרר אין בו בישול אחר בישול.
4. לגבי החילבה וכ"ש.
דווקא מדברים על כך שגם כלי שני מבשל ולכל הפחות את קלי הבישול (ולדעתי כוסברה בכלל זה).
אולי התימנים פוסקים אחרת.
[ומכיוון שפורים מתקרב ניתן לשאול; האם מי שאוכל באופן קבוע בליל שבת חילבה יכול לקבל על עצמו גם את מנהגי התימנים בעניין זה?]
5. ולגבי רבינו ראובן.
אני מבקש;
האדמו"ר !!!
2. כשרוב! ישראל בארצם עם דגש על רוב לדעתי, נכון להיות רוב עם ישראל עוד בנכר (לפחות רוב היהודים יוצאי עדות המזרח, צפון אפריקה והספרדים כבר הגיעו לארץ
-מה שהמוסלמים עשו להם עכשיו הם עושים
לאחינו בני אשכנז, נראה מתי הם יגיעו ואז גם המשיח יגיע
).
3. לפי הרמב"ם אין בישול אחר בישול בשבת, לא במוצק ולא בנוזל, אך הדרך לחמם את
את התבשיל צריכה להיות בצורה שלא יראה כמבשל.
לשים מרק על הפלטה ישירות זה נראה כמבשל. לכן לפי מה שאני הבנתי צריך לתת את התבשיל על כלי שיש בו כבר מזון אחר
ואז הוא לא נראה כמבשל. אצלנו בבית נוהגים לחמם את התבשילים בשבת על הגבהה כך שאין מגע ישיר
בין הפלטה לסיר וכך זה לא נראה כמבשל.
4. אין בחילבה מה לבשל
היא כבר טחונה דק דק וביחד עם הכוסברה (החילבה זה קטנית שנקראת "גרגירנית החילבה" ולא הכוסברה שנקראת "גד השדה")
והסחוג היא אפילו מקררת יותר מהר את המרק.
וקצת יותר ברצינות
רמב"ם הלכות שבת פרק כ"ב הלכה ו' "מיחם שפינה ממנו מים--מותר ליתן לתוכו מים צונן, כדי להפשירן; ומותר ליצוק מים חמין לתוך מים צונן, או צונן לתוך החמין--והוא שלא יהיו בכלי ראשון, מפני שהוא מחממן הרבה. וכן קדירה רותחת--אף על פי שהורידה מעל האש, לא ייתן לתוכה תבלין; אבל נותן לתוכה מלח, שהמלח אינו מתבשל אלא על גבי אש גדולה.
ואם צק התבשיל מקדירה לקערה--אף על פי שהוא רותח בקערה, מותר לו ליתן לתוך הקערה תבלין: שכלי שני אינו מבשל."
בנוגע לפסיקה לפי מנהג תימן אני לא פוסק אבל שמעתי כבר על רוסי! שהתחתן עם תימניה והיום הוא פוסק כמעט הכל לפי הרמב"ם (הוא למד אצל מארי יוסף קאפח) לכן תשאל בנושא זה את
הרב שאתה הולך לפיו, תראה מי אומר שאסור ותחליט.
5. בנוגע לאדמו"ר ראובן
אצלי הוא תמיד יהיה מארי ראובן