גיא דוידוביץ כתב:היי..
שאלה קטנה בנוגע לערימת הקומפוסט שלי:
בצד אחד של המסגרת יש ערימה, שאליה הוספתי עד עכשיו חומר מהמטבח, וכעט הפסקתי להוסיף כי אני צריך קומפוסט - כיסיתי בברזנט שחור.
בצד השני התחלתי ערימה חדשה, ואליה אני מוסיף חומר מהמטבח, על כל חומר מהמטבח אני מוסיף טיפה קומפוסט מסחרי ואת זה אני מכסה עם חומר יבש...
עשיתי הכל כמו שצריך? איך אני ממשיך עם זה?
תודה!
א. אם הערימה 'עובדת' וותיקה - לא צריך להוסיף יותר 'קומפוסט תעשייתי' - חבל על הכסף

. הקומפוסט התעשייתי, מעבר להיותו 'סטארטר', גם משמש כ'חומר יבש' לכיסוי
למעשה, לכולנו יש ...'ערימה מתמשכת' - לא ערימה שהערמנו ונותנים לה לסיים את התהליך בלי להוסיף לה חומר חדש, אלא ערימה שאנו ממשיכים להוסיף לה, כל יום, עוד ועוד חומר.
במקרה כזה, אני פשוט משתמש בחומר הישן, לכיסוי החומר החדש.
הערימה נמצאת אצלי בתוך 'מסגרת' במימדים של כ 1.5 על 1.5 מטר
את החומר החדש מהמטבח אני משליך בפינה אחת ומכסה במעט חומר ותיק. כשכל החומר התרכז בפינה הימנית ושאר הפינות ריקות, אני ממתין יום יומיים והופך את הערימה ומערבב אותה ו.. מרכז אותה בפינה אחת ושוב.. ברוטינה
רוצה קומפוסט?! מפסיק להוסיף לה חומר חדש, כמו שעשית. מערבב אותה, ויוצר ממנה 'הר חרוטי' גבוה ככל שתוכל
במרכז ההר תקע מקל של מטאטא כדי ליצור 'לוע' ומעל ל'לוע' שים צינור שיטפטף מאוד לאט למשך כל הלילה
הערימה תתחיל 'לבעור' - יתחיל השלב ה'תרמופילי
הבעירה תמשך כ4 ימים עד שבוע
בסופה, יש להפוך הערימה שוב, כי החלקים החיצוניים של ה'הר' לא סיימו את התהליך ה'תרמופילי' ו..לחזור שוב על התהליך ו.. יש לך ערימת קומפוסט מוכנה - קלאסית
מי שרוצה, בשלב הזה, יכול לסנן את הקומפוסט ואת החומר הגס להשיב לערימה
החומר הדק מתאים לפיזור על המדשאה, או לאיחסון
באיחסון במיכל כלשהו, החומר יעבור עוד שלב איטי שנקרא 'הבשלה' ובסופו, הוא יהפוך לחומר דק, פריך בצבע חום אפרפר