פורום ישראלי לאנרגיה

הגעגועים ל"ירוק" על כל היבטיו, כבר הפכו לעובדה. האנשים רוצים ירוק ליד הבית במקום מפלצות הבטון, האנשים רוצים להתחבר לטבע. לבריאות. לריח הירק של פעם, כן, כן, תתפלאו פעם (עד לפני עשרות בודדות של שנים) היה ריח לצנון לעגבנייה לגזר, לשסק, לשזיף ולרימון, שלא לדבר על הטעם הנפלא של פעם. עכשיו, אנו מביאים לכם במה/פורום לגינון האורגני, ובה כל מה שרציתם לדעת על גינה אורגנית המשלבת עצי פרי, פרחים, צמחי תבלין וירקות. והכי חשוןב, איך להעיר את האדמה מהבחינה האורגנית, איך לחיות בהרמוניה עם האדמה, ללא מזיקים וללא מחלות.

כיצד מגדלים באופן אורגני? כאן תקבלו מידע מקיף מטובי המומחים. תוכלו גם להיעזר בכתבות בפורטל כאן נעים – בקטגוריה החדשה; גינון אורגני.
http://www.kan-naim.co.il/naim.asp?cid=531


כתובת ' ירוק נעים - גינון אורגני, אקולוגי, סביבה' בפייסבוק;
http://www.facebook.com/pages/%D7%99%D7 ... 56?sk=wall

כתובתנו: kan-naim@bezeqint.net
gardennaim@gmail.com

גלישה נעימה.

פורום ישראלי לאנרגיה

הודעהעל ידי ארץ הצבי » 05 מאי 2010,14:04

התחלתי לקבל ניוזלטר מההפורום הישראלי לאנרגיה, אני מעלה זאת כאן על מנת להראות כי ההתענינות בנושא האקולוגי בארץ הולך וגובר וחייבים לתת יד לכל גוף עצמאי ללא מטרות רווח על מנת לקדם את הרעיון.
מצ"ב שתי קטעי ידיעות מעמוד הפורום ואשר מצאתי בהם עניין מתאים לקריאה ויישום:




הפרדת זבל ומיחזורו
בישראל נהוג להפריד את מוצרי הנייר והפלסטיק משאר הפסולת ולשלוח אותם למיחזור, אולם הפרדת הזבל האורגני ומיחזורו עדיין לא שכיחים מאוד. קל מאוד להתקין קומפוסטר (מכל שבו הזבל האורגני תוסס ונהפך לדשן) בחצרות בתים פרטיים, אולם עם קצת שיתוף פעולה של השכנים, אפשר לעשות זאת גם בבתים משותפים. לדברי נועם אילן, פעיל בתנועה הירוקה ומנהל משותף במינהלת האנרגיה המתחדשת אילת־אילות שחי בבית ירוק, "העניין דורש עבודה, אך בסופו של דבר משתמשים בפסולת לצרכים שלך, כך שלא צריך להוסיף מוצרים מבחוץ". מיכל איתן, מרצה ליזמות בעיצוב אקולוגי בבצלאל, שהתקינה קומפוסטר בגינתה, מספרת שהוא הקטין בחצי את כמות האשפה הנזרקת.



מונה אלקטרוני וסמארט גריד
כדי לחסוך בעלויות החשמל באופן הפשוט ביותר, צריך רק להתקשר לחברת החשמל ולבקש לעבור למונה תעו"ז. התעו"ז הוא מונה אלקטרוני שיוצר קשר ישיר בין עלויות ייצור החשמל ואספקתו בשעות השונות, ובין המחיר שמשלם הלקוח. כך, חשמל שנצרך בשעות השפל יעלה פחות מחשמל שנצרך בשעות השיא. בסופי שבוע, למשל, הביקוש לחשמל והמחירים נמצאים בשפל, כך שאפשר לחסוך בדחיית הפעלת מכונות הכביסה לסופי שבוע. ללא מונה תעו"ז, הלקוחות משלמים מחיר ממוצע קבוע, ובעלי המונה מדווחים כי הוא יכול לחסוך כמחצית מחשבון החשמל. אם מונה החשמל נמצא מחוץ לדירה, חברת החשמל נושאת בעלויות המעבר למונה תעו"ז. אם המונה פנימי, חברת החשמל מעבירה אותו החוצה ודורשת כ־175 שקל על העבודה.

בעתיד יהיה אפשר להתקין גם סמארט גריד - מונה חכם שיודע להפעיל את מכשירי החשמל בהתאם לשעות שבהן החשמל זול יותר -שיטה שצפויה לחסוך כ־30% מעלות צריכת החשמל. בנוסף, תהיה אפשרות לבחור בין כמה יצרני חשמל פרטיים, בהתאם למחיר הנמוך ביותר.



העולם הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו!!!
סמל אישי של המשתמש
ארץ הצבי
גנן מתקדם
 
הודעות: 1271
הצטרף: 05 יוני 2009,14:04

חזור אל גינון אורגני ואקולוגי - של פורטל 'כאן נעים'

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־36 אורחים

cron